تأثیر بازار فولاد بر افزایش قیمت مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، همانگونه که مشاهده کردیم بازار فولاد و بازار آهن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تأثیرگذاشته است.در زنجیره تولید محصولات فولادی، سنگ آهن و پس از آن شمش به عنوان مواد اولیه مهم و اساسی به شمار می روند. التهابات بازار ارز موجب شده تا بازارهای موازی با آن تحت تأثیر قرار گیرد و نمی توان بازار تولید داخلی را با ارز خارجی بی رابطه دانست. 

از این رو صعود ارز بر تمام بازارها اثر گذاشته و در بازار آهن نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت ها طی دو هفته اخیر بودیم. با سرازیر شدن نقدینگی در بازارهای کالایی، قیمت سنگ آهن و شمش نیز افزایش یافته است و با رشد قیمت این منابع اولیه مهم و ضروری، قیمت مقاطع فولادی همچون قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن نیز افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حدی است که در طول سه ماه گذشته شاهد رشد 45 درصدی قیمت میلگرد بودیم که از مرز 3500 تومان نیز گذشت. با افزایش غیر معقول این محصول که پایه و اساس ساخت و ساز به شمار می رود، مسکن نیز تکان شدیدی خورد و قیمت آن به صورت چشمگیری رو به افزایش است. این افزایش قیمت با توان ناچیز خریداران و اجاره کنندگان همخوانی ندارد زیرا با افزایش 20 درصدی حقوقشان نمی توانند اجاره بهایی که قیمت آن تا 2 برابر رشد کرده است را پرداخت کنند. 

متأسفانه شرایط نامناسب اقتصادی در جامعه به حدی رسیده است که دولت راه حلی برای بهبود وضعیت مسکن ارائه نکرده است و با ادامه این روند توان مالی متقاضیان هر روز کمتر می شود. با ادامه افت و خیز قیمت ها در بازار آهن تهران، قیمت مسکن نیز همچنان ملتهب باقی می ماند و در مداری افزایشی به راه خود ادامه می دهد که این امر موجب رکود دوباره ی مسکن می گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: